2007/04/12

evolution


när "Phantom" läckte blev jag riktigt peppad och imponerad, Jutice fortsatte på sin inslagna bana som mästare på att använda sunkiga metalsamplingar och hårda trummor för att skapa dansgolvsvältare. men den andra låten att dyka upp på internet, D.A.N.C.E., blev för mig en ganska stor besvikelse. en gosskör? inte speciellt spännande. nu hade de gjort vad vissa hade varnat för efter Waters of Nazareth-tolvan, slagit in på en lite lugnare och mer discodoftande bana. men som de ledsagande arvtagarna till Daft Punks moderna franska electro-sound har de nu trots allt visat sig vara värdiga. på den kommande tolvan D.A.N.C.E. / B.E.A.T. har de gjort en egen nyversion av låten, B.E.A.T. och den är allt jag hade önskat mig. har nog aldrig lyssnat så mycket på en ny låt under så kort som nu med denna. makalös!

///////////////////

Justice - B.E.A.T.

///////////////////

När vi ändå är inne på Daft Punk. den här låten släpptes på vinyl för ett tag sedan
. låter som något som skulle kunna gjorts nu 2007 och släppts på valfri het Paris-label, men gjordes för cirkus 6 år sedan. alltså lite omvänt mot vad Justice har gjort och gör just nu.

///////////////////

Daft Punk - One More Time (Daft Unreleased Dub)


Bonus!

Daft Punk Vs. Nicky Van She & Dangerous Dan - Around The World Again

///////////////////

4 Comments:

Blogger Petter said...

Hmmm, avfärdade "B.E.A.T." vid första lyssningen som rätt tråkig, men efter flera lyssningar har du förstås rätt, den känns mer genomarbetat än "D.A.N.C.E.". Fast jag gillar ändå "originalet" mer. Känns lite svängigare.

Omslaget är så sjukt läckert!

14 april 2007 kl. 17:18  
Blogger Viktor Wiktorsson said...

håller med petter faktiskt. crazy dogs!!! men vi är iofs younger bloodz än dig ;)

15 april 2007 kl. 17:58  
Anonymous Anonym said...

haha ja men har nog inte med det att göra. jag tycker bara att dance känns lite billig, finns andra som gör sån typ av musik bättre. justice ska bara bring the pain! :) jag utgår från att vi kommer stå i cirkel kring en bandspelare och vifta med knytnävarna till alla dessa anthems ihop i sommar / olle

18 april 2007 kl. 14:38  
Anonymous Anonym said...

summan av kardemumman. jag kan inte gilla en låt fullt ut som känns mer "rolig" än bra, korrekt, genomarbetad etc. inte för att dance bara är plojig men men, catch my drift? vad tycker ni om de andra låtarna?

18 april 2007 kl. 14:42  

Skicka en kommentar

<< Home