2006/11/30

Hipster blogging på hög nivå! Eller?

Fast jag börjar gärna med lite mysigare och mer relevanta news än några låtar bloggsfären kommer gå bananas över den kommande månaden.

* TTA släpper tydligen ett nytt album i mars/april någon gång, enligt ett newsletter från Playground. Vågar man hoppas? Hade blivit minst lika glad för en ep. Videon till 25 years and runnin såg ju ut precis som man hade tänkt sig den. Kul.

* Hot Service ska börja med månatlig klubb på Debaser Medis, önskar jag hade tiden och pengarna att dra dit på premiären, 2 december. Embassy spelar kvällen innan också.

* Och Service-Ola verkar ha en jäkla massa roliga projekt på g. Om jag gissar rätt så är Risky Dazzle ett ambitiöst sidoprojekt till Service. Fina grejer de har knåpat ihop hittills iaf. Fint med en Klaxons 7" och väldigt snygg/rolig t-shirt (se bilden). De verkar också ska släppa en finfin ep eller något med Robyn och Kleerup (who's that?) framöver.

* Klaxons ska snart släppa ny singel. Denna gång blir de remixade av inga mindre än Erol Alkan, SebastiAn och Surkin. Shit, de måste ha slagit något sorts rekord i att snabbast fått deras material remixat. Och det har gjorts av storheter som undergroundakter. Simian Mobile Disco, Digitalism, Van She, Nightmoves, Metronomy and the list goes on.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Nu ska jag följa upp titeln på posten med några hyffsat "obloggade men about to get blogged the fuck out"-låtar. Hoppas ni gillar sånt här, hoppas att mina ständiga mp3vapendragare Vizzy och PH gör det iaf.

Boys Noize - Don't Believe The Hype

Boys Noize - Don't Believe The Hype (Surkin Remix)

Kavnisky - Testarossa Autodrive (SebastiAn Remix)


Det stämmer kanske inte med Kavinsky-låten, men lite SebastiAn-grejer går alltid hem och har inte hittat den någon annanstans. Kolla videon och originalet, remixen skiljer ganska ordentligt och är inte direkt typisk för SebastiAns sound. Vet inte om den här släpptes/ska släppas, bara legat uppe på myspace tror jag. Hans remix av The Raptures "Get myself into it" är väldig fin. Ni hittar mycket nytt med både honom och Boys Noize om ni bara ger er iväg och hypemachinar lite.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Holler Oller!

Fan att jag inte är hemma då ni slår upp portarna, verkar som det kan blir riktigt fett! Fortsätt blogga!

/ Blom

7 december 2006 kl. 18:32  
Blogger Oller said...

Tjom Blom!
Ja det är fan a shame, tror det där kan bli riktigt kul, bara det kommer folk. Får förlita sig på vännerna. Hehe vi hade varit och satt upp affischer igår, när PH gled ner på stan idag var typ alla nerrivna. Någon som vill oss illa. Men därför ska vi bara köra ännu hårdare på klubben, med typ såna låtar som i detta inlägg :)

8 december 2006 kl. 20:04  
Anonymous Anonym said...

God dag! Detta inlägg kan inte skrivas något bättre! Läsa detta inlägg påminner mig om min gamla goda Room Mate! Han höll alltid prata om detta. Jag kommer att vidarebefordra denna uppskrivning för honom. Ganska säker på att han kommer att ha en bra läsa. Tusen tack för att dela!

18 februari 2013 kl. 11:40  

Skicka en kommentar

<< Home