2006/11/26

Gang of Feezy och karibien



I dagarna har jag letat efter Entertainment!, första skivan med Gang Of Four, utan resultat. Alla dessa skivbutiker i Stockholm men inget riktigt fynd, förutom Zongamin-skivan. Allt jag hittade med Gang Of Four var olika samlingsskivor och de är sällan prio ett. Sedan är alltid nästan hälften av låtarna på deras best of-alster grejer tagna direkt från Entertainment!. Det här är sådär ocoolt att det blir väldigt coolt. stiffa och ganska nervösa, men ack så rivigt och fett.


Var på Nacht på Spy Bar, första gången där, och blev glatt överraskad. Tre dansgolv, varav det ena jag blev raggad på av en tjej, och på ett annat en kille. Bögen (utgår från att han var det) gick till attack på technogolvet, visst känns det mest naturligt? Vi dansade mest vid baren där Fucking Åmål-bruden stod och trixade, inte så duktig på själva spelandet men mycket rolig musik (det enda som är viktigt så klart) Typ blandade italiensk schlager, en roxette-hit, sydamerikansk folkmusik och minitechno. Soft ivilketfall, precis vad jag behövde efter att min älskade flydde till London. Lycka till där Josefine fin fin!

Här är till dig (alla andra får också ta del). Air France fick jag tag på genom Rodeobloggen och blev väldigt glad, känns iofs typiskt att fler band från just Göteborg numera kör stenhårt på balearica-, vågskvalps- och beachtrenden. Men så länge det låter så här spelar det egentligen ingen roll! --- Hade tur, medan jag skrev detta googlade jag rätt på en av låtarna som mp3a. Snodd från en annan blogg, haha!

Air France - Karibien // Riktigt fint, lite lätt vemod och