2006/12/30

Skweee är skweee, fattar du?


taskigt med uppdatering nu men försöker smälla upp så mycket som möjligt nu istället. mitt bloggande är ganska sporadiskt och ibland känns det jobbigt att ta tag i. hur fungerar man egentligen? löjligt är vad det är

för ett tag sedan läste jag mycket positivt om den svenskpåfunna electro-plast-funk-hybriden SKWEEE. det fanns en del låtar att hitta på internet och mycket myspaceskit, ett forum bla bla. jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om musiken, det är en fin tanke och mycket stora ambitioner bakom som jag går igång på, men all musik känns inte helt fresh. alltså, gillar själva tanken bakom/om/kring skweee mer än det faktiska utförandet/ljudet

här finns en fin mix gjord av KOOL DJ DUST

svenska labeln FLOGSTA DANSHALL är pionjärerna och släpper skweee på 7" singlar (lyssna på deras egna mp3 player på hemsidan, checka även myspace) en av grundarna, PAVAN, var den första som fick mig att öppna ögonen inför musiken. han producerade FATTARUs fina singel 100:- (med tillhörande fin video)

nu har samma låt skweeeifierats ännu mer och det låter riktigt fett. skweee när det är som bäst!

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Fattaru - 100:- (Uday Napoleon Remix)

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

extra extra blir den fina videon av MARTIN KELLERMAN till FATTARUS nya singel "Hörde jag skål".