2007/06/26

schizofren in the trap


T.I.'s omtalade schitzofreni-tema på nya skivan är inte direkt relevant eller ens intressant. jag har faktiskt knappt tänkt på det sedan jag sträcklyssnat sedan den läckte någon gång igår. tyvär är inte skivan heller lika bra som jag hade hoppats på. T.I. håller iaf fortfarande hårt på att släpa med rösten som ingen annan kan. man hade faktiskt allt att förvänta sig efter förra årets KING. men ett stort utropstecken utfärdas för skivans tre bästa låtar som alla är producerade av samma kille, Nate "Danja" Hills.

++++++++++++++++++++++++++++++++


T.I. - Hurt Hurt (Ft. Alfamega & Busta Rhymes)

T.I. - Tell 'Em I Said That

T.I. - Respect My Hustle

++++++++++++++++++++++++++++++++

när jag hörde de underbara blippen i början på "tell em i said that" var första gången som jag hajade till under första lyssningen av skivan och min första tanke var "Timbaland!". det var inte en sån galen gissning för Danja är/var tydligen en
av Timbalands unga skyddslingar. han har varit medproducent på det mesta som lämnat Timbos studio de senaste 5 åren. låten innehåller en massa underbara detaljer, körer och olika lager som gör den till en direkt favorit. så bra. han har på egen hand några producentjobb på gång för Fifty, M.I.A. och Lil Wayne. kan bli hur bra som helst!


en liten bonus blir den lite upphottade remixen av Danja-producerade monsterhiten "we takin over" från Dj Khaled-skivan.

++++++++++++++++++++++++++++++++

Dj Khaled - We Takin Over Remix (Ft. R Kelly, T-Pain, Lil Kim & Young Jeezy)

++++++++++++++++++++++++++++++++