2006/09/15

Kim Jones, ebay och lite hiphop

Yes! Jag har velat ha ett par Kim Jones-sneakers ända sedan jag såg dem första gången. Typ 2 år sedan nu. Har alltid älskat det flätade mönstret och den sportiga grundlooken som ändå kännas så där lagom classy. Sedan är jag en sucker för vita skor. Perfekt nu när vintern är på intåg, blir inte överdrivet smutsiga då. Förut ville jag att alla mina sneakers skulle ha högt skaft, men har det senaste halvåret omvärderat. Low low low är det som gäller. Priset har självklart bidragit till att jag inte köpt ett par tidigare, men nu gjorde jag ett sweet ebay-fynd. De här skorna i helt rätt storlek fick jag till mer än hälften av priset. De kostar ungefär 1300 kr i butik. Jag fick dem för lite mer än 500 kronez. Holla!
Kim Jones - K + J = Jim Jones - We Fly High

Lite mode lyckas de klämma in i låten. Louis Vuitton-bältet är vart Jones "keepin all his heat strapped".

Som sagt, Kim Jones lyckas som ingen annan att förena de två tidigare nämnda, väldigt skilda delarna av mode. Helt oklanderligt och med en distinkt känsla för vad som är just lagom tvistat för att det ska funka, med en lagom dos stilighet och den rätta casual-känslan skapar han kläder att klä den moderna pojken. Det är kläder som går hem i de flesta läger. I senaste numret av Acnes magasin finns det en bra intervju med Kim Jones. Hans kläder säljs på fina butiken Beneath i Stockholm.

Avslutningsvis. Ett annat ebay-fynd jag gjort är den här feta "dolla-dolla-bill"-bandanan. Jag köpte för en hundring ungefär. So worth it. Kommer sitta snyggt runt halsen då jag har mina nya skor, svarta Acne-jeansen, vita Hope-tshirten och kanske en nyinköpt A-Town-keps. Men då jäklar är det hiphop. Jag är själv övertygad om att jag kan bära upp det. Undra vad andra tror. Fuck it, för just nu har jag lite money in the bank.

Lil' Scrappy - Money In The Bank (ft. Young Buck)